Minnesord Ulf Nordström

Ulf Nordström

Ulf Nordström 1949-2016

Vår mångårige medarbetare Ulf Nordström har gått ur tiden. Ulf anställdes år 1973 vid den då nyligen inrättade lärarutbildningen i musik (SÄMUS) som nu lever vidare som musiklärarutbildningen. Under fyrtio år arbetade han som administratör, merparten av denna tid som kanslichef. Ulf hade därmed en nyckelroll i den omfattande utveckling som med utgångspunkt i den då nybildade Musikhögskolan ledde till det Konstnärliga området och den nuvarande Konstnärliga fakulteten.  Inte minst var han djupt involverad i framväxten och finansieringen av lokaler: Musikhögskolan, Konsthögskolan, Teaterhögskolan och Inter Arts Center.

Ulf var mycket handlingskraftig och en skicklig problemlösare. Han ryggade inte för att ta itu med stora frågor, positiva utmaningar såväl som problem. Vi som känner honom från hans krafts dagar ska minnas honom som en oerhört lojal och besjälad administratör med hjärtat på rätta stället.

Håkan Lundström, dekan fram till 2012